Träna bör jag annars dör jag

Ny vecka nya mål :)
Har funderingar på att dela in mina inlägg i två delar, en träning och kost del där jag skriver om min träning samt vad jag äter för något dag till dag, sen en annan del som handlar mer om saker utanför träningen som händer i min vardag. Så om folk inte orkar eller har lust att läsa om mitt tränings hysteri så är det bara att hoppa över den delen och läsa det som ligger under texten VARDAG.
Ska testa det ett par gånger och se om det fastnar ;)

TRÄNING OCH KOST
Gårdagens träning blev lite seg men lyckad. Nytt gym man måste lära känna, tar ett par gånger innan man är vän med alla maskiner och nya redskap. ;) Mötte upp Micke i simhallen vid fyra och började med träning på gymet som sedan följdes av ett par timmar inne på relaxen :P

Började med att köra lite ben, blev tre olika övningar. Två baksida av lår och en framsida. Efter det prövade vi lite olika magövningar, fanns inte några riktigt bra maskiner för mage så vi lekte runt lite för att hitta några bra övningar. Efter det blev det bänkpress. Är fortfarande lite vinglig på det men blir bra med tiden ;) Vi gav oss även på ett par "lufttrycks" maskiner. Mest för skojs skull ;)
Var rätt mycket folk så var en del vänta på bänkpressen, vilket jag hatar. Men sånt är livet ibland ;) Höll väl på i över en timme innan vi gav upp och gick till relaxen.
Bubblade, basta torr och vårbastu, bara mös runt helt enkelt, i två timmar :P Haha . Sen började magarna kurra, ( konstigt) så vi begav oss hem för middag.

Middagen bestod av wookgrönsaker med fläsk kött. Kryddade på det med starka krydder så man får igång fettförbränningen lite extra ;) Himla gott blev det. Till kvälls mål/tv mys blev det sedan vanilj kesella mixat med frysta hallon. En nyttig efterätt för er som vill unna er något men ändå hålla det magert och nyttigt ;)
Till frukost igår blev det två ägg med kaviar. ( ca 90kcal per ägg, om man äter äggulan, utan äggula ca 70kcal)
Lunchen bestod av torsk i äggsås plus sallad gjord på isbergssallad, rödpaprika,gröna ärtor och riven morot.( gissar på att denna måltid i dess storlek låg på ca 400kcal)
Blev ett mellanmål hemma hos Erica som bestod av lite Youghurt.
En bra dag om ni frågar mig :)

Idag blev det lite träning hemma hos Erica medans hon fixade och trixade med annat. Körde lite mage och rygg på deras vardagsrumsgolv ;) Blev vanliga situps och benlyft i sidleds (man ligger på sidan och lyfter menen rakt upp i luften) och sedan rygglyft. Sen när jag kom hem blev det lite armövningar med skivstången.
12*3 på biceps och 12*3 på triceps.

Gick upp väldigt sent idag, dumt nog, så blev ingen frukost :( Blev istället två skivor blodpudding med keso till lunch. När jag kom hem till Erica så blev det dock lite mellis som bestod av youghurt med rågkross samt en halv grapefrukt.
Till middag blev det fläsk kött igen ;) som Ericas pappa gjort i ugnen, mycket gott. Skar iordning lite grönsaker till, morot, gurka och röd paprika. Blev även ca två matskedar brun sås till detta.
Mitt kvällsmål ikväll blev en avkoad med keso till.

För mig är det viktigt att äte flera mindre mål, både för min tränings skull och för min mages skull. Igentligen är det något som dom flästa mår bäst av i längden , men alla får göra det som känns bäst.


VARDAG

Även utöver träningen så händer det rätt mycket just nu. Exempelvis så börjar dom tapetsera om här nu på torsdag :D Sååå himla kul .Detta gör ju att det är en del att förbereda. Få bort möbler, VÄLJA TAPETER, städa osv. Iof väldigt kul men även hektiskt då vi fick hem tapet proverna i fredags och eftersom man både jobbar, tränar och har massa annat att göra hela tiden så blir det knapert med tid att titta på tapeter. Men det hinns med det me ;)

I övrigt så har jag även börjat skissa rätt mycket igen, så kommer nog upp en och annan bild snart ;) Är så himla lugnande att ta upp blocket och skissa. Lite som terapi :P
Har även börjat måla på ett par tavlor men inte orkat fortsätta, inte alls lite kul som att skissa ;)

Har ett tag nu funderat på att börja sticka, men inte kommit så mycket längre än just tanken ;) Haha. Men snart så ska jag ta tag i det också.

Jag och min fina brukare ( även kallad Erica ;) ) sitter mycket nu och pratar om utbildning och framtid då hon snart går ut gymnasiet. Hon vet precis vad hon vill göra och vilken utbildning hon vill söka .Detta leder till att jag själv börjar fundera på utbildning och vad jag vill göra. Blir så peppad när folk runtomkring mig är så motiverade och vet vad dom vill göra. Så kikar runt mycket på olika utbildningar och rotar även mycket i mig själv för att lista ut vad mitt nästa steg i livet är.
Oj så dramatiskt det lät, haha ... Men så är det.
Får se vad som händer och om jag sätter mig bakom skolbänken igen. Jag tänker inte plugga bara för pluggandets skull utan ska jag ta upp studierna igen så ska det vara för något jag verkligen vill göra. Även om det bara är för stunden !!

Nu ska jag gå och fixa mig för natten och sedan gosa ner mig hos älsklingen i sägen och titta på lite serier. ( Snarare somna till lite serier :P )

Sov gott och ge gärna lite feedback på vad ni tycker om "indelningen" av inläggen.

Kommentarer
Postat av: Erica Kring

Bra upplägg tycker jag! Kul att jag fick vara med på ett hörn också!

Puss

2012-01-25 @ 21:33:49
URL: http://krings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0