Åsa Tjärnhammar!

Denna kvinna är min styvmor. För att sätta en elak bittigning på en underbar person.
Men ack, så har jag inte alltid kännt . Ooooj så jag ogillat denna människa!
En gång i tiden var jag så arg på henne. Tyckte hon behandlade mig illa och trodde hon ville få mig ur bilden. Var helt säker på att hon ville ha min pappa för sig själv! Herregud så fel man kan ha.
Jag var ett väldigt jobbigt barn. Osäker, sa alltid ja och väldigt VÄLDIGT pratglad. Eftersom jag var mobbad så tog jag stort utrymme hemma istället. Förstår nu i vuxen ålder att detta måste varit frustrerande för en bonus mamma.
Hon var hård, ärlig och brutal i mycket. Men det kanske behövdes. !

Idag har vi en sååååå nära och god kontakt :) Många gånger ringer jag till henne för rådgivning och för att prata av mig. Hon är ärlig och rak, försöker aldrig försköna något. Hon kan alltid få allt till något positivt vilket jag älskar. Önskar jag sett tidigare allt gott hon gör. Kanske hade vi då fått en ännu närmare kontakt.
Kan inte ens räkna hur många gånger hon hjälpt mig, på så många sätt. Om det så bara är hur jag ska lägga fram saker till min pappa, hantera jobbiga situationer eller hur jag ska klä mig ;)

Ingen människa är perfekt. Men Åsa får mig att känna att jag är det, och en människa som får mig att känna mig så är värld guld.

Min släkt och väldigt snabba på att driva med varandra. Ibland lite elakt om ni frågar mig. Åsa ingår där, men hon vet NÄR hon ska sluta och säger alltid ifrån åt mig när jag inte kan.

För att korta ner det hela. Jag är såååååå glad att jag har en BONUS mamma som Åsa. Inget gräl eller dumma kommentarer kan ta bort den närhet och värme jag känner för henne nu. Alla förändras, även vuxna. Och jag och Åsa har förändrats till något som bara fört oss närmare och närmare varandra.

ÅSA, Läster du detta, Du betyder så mycket för mig. Tack för allt du gör. Det jag ser och det jag inte ser. Du är en bra människa och jag finns här. Som mer än bara din sambos dotter. !! Du är min vän och jag vill få dig att förstå hur bra jag tycker om dig!!!!

<3 <3

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack du söta rara!

Våra brister gör oss till människor.

Puss & kram vi ses den 8:de!!!

2011-09-25 @ 10:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0