Och så höjer vi SL kortet lite till ! IDIOTER

Hallå hallå !
Nu är det slut på det fina vädret i ett par dagar. Skönt är det dock att värmen blir kvar, regn känns inte lika jobbet då ;)
Idag har jag inte hunnit göra så mycket. Tagit det lugnt och bara pysslat med massa trams :)

Träningen har legat lite i lä ett tag. Bara gymmat 1-2 dagar i veckan. Har prommenerat en massa dock men gymmet har stått utan mig ;) Men nu är jag igång igen. Var där igår och körde lite med hantlar. Har äntligen börjat våga ge mig på de små liven ;) haha. Har ialla fall gått ner lite i vikt vilket är roligt. Måste bara hålla den nu och gå ner 2 kilo till sen är jag klar ;)



På tal om något helt annat, som gör mig riktgit irriterad ! Igår när Micke kom hem så berättade han att SL kommer höja busskortet IGEN !!! Det ska nu kosta 790kr ! Vad exakt är det dom tar betalt för undrar jag. ? Dom har världens semsta servise, eviga förseningar och en massa annat krångel.
Kan det vara för att folk börjar åka mer kommunalt nu ? Vilket har varit målet så himla länge. Alltid skrivs det om hur gärna sammhället vill att man ska ta tåg istället för bil. Miljö, miljö, miljö!!! Varför i helvete höjer man då resorna så mycket hela tiden ?
Jo, dom tar in en massa onödig personal! Personer som står och vifftar med armarna för att visa var du ska gå om du ska till gröna, blåa eller röda linjen. De plaserar ut idiot väcktare eller "ordningsvackter" som dom kallar, som om det skulle öka någon säkerhet ? ! ? !

Dom böt ut papperskorten till platskort som man tankar på istället för att spara in pengar, dom sätter ut aoutomater där du kan ladda busskortet själv för att spara pengar och arbetskraft. Så vart i helvete ska alla pengarna ta vägen ???

Som ni kanske märker så tycker jag att det börjar gå över styr. Man kan inte sitta och kämpa för att folk ska åka mer kommunalt och sedan göra det SVÅRARE för folk att faktiskt göra det. I det här tempot så stiger SL´s priser så mycket snabbare en besninens vilket kommer leda till att folk åker mer bil istället !! FAIL !!!!!!
Hur ska en student på gymnasiet kunna lägga ut HALVA sitt studiebidrag på ett busskort ?
Eller en student på högskolan som inte vill ta studielån, hur ska dom kunna lägga ut en tredjedel av sitt bidrag på ett busskort och resten på böcker??
För även med avdrag så blir det 590kr och det är pengar dom lägger ut för att kunna ta sig till skolan !

NEJ, det är inte okej. Som sagt, detta stör mig såååå mycket och jag försöker lista ut något man kan göra för att få en förändring eller för att göra sig hörd.
(TIPS ÄR VÄLKOMNA! )




Nu till något roligare !
I morgon ska jag ner till nynäs och gratta min kusin och hennes dotter. Ska bli så himla mysigt. Inte träffat dom på så himla länge. Ännu mysigare är det att nästan hela släkten är där :D
Vi har inhandlat hela 4 presenter ;) hehe.. Svårt att bestämma mig. Sen hörde jag att lillen älskar att öppna paket så tänkte att hon skulle få några :)

Dags för mig att fixa hår och smink innan jobbet !!
Trevlig helg alla glada!!


En liten uppdatering på hur det går med träningen ;)




NU




Kommentarer
Postat av: Erica Kring

Vaddå? Det är väl SL:s specialite att vara idioter? :P

2011-05-13 @ 16:16:42
URL: http://krings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0