Vikt!

Hur många lägger egentligen inte väldigt mycket vikt på sin vikt ? !
Jag gör det och skäms inte över att säga det !

Är verkligen ingen extrimist kring ämnet men är väldigt mån om vad jag stoppar i mig och hur jag ser ut. Vist är jag en riktig slarver för jag älskar allt som hör till kategorin "snask" !
Har i peroder gått på olika dieter men det bästa är nog ändå träning. Jag har nu börjat träna på 24/7. lyckades bli sjuk denna vecka så... Men förra veckan blev det ialla fall tre dagars träning.

Som sagt. Jag tänkter mycket på min vikt. Undviker pasta, potatis och ris. Äter mer grönsaker och kött. Som sagt, även jag slarvar och är inte sten hård på detta. Räknar även kcal på det mesta jag äter. En ca summa på vad jag stoppat i mig under dagen tycker jag hjälper mig att hålla lite koll.

Som tjej gör man av med ca 2000 kcal/dag. Om man tränar gör man så klart av med mer !
Därför brukar jag försöka hålla mig runt den summan för att inte gå upp i vikt.
Dricker mest vatten eller light läsk ( vet att många har åsikter kring light läsk men jag tycker det känns bättre ), äter mer sallad än e.x. potatis, äter mindre måltider och oftare. Helst en stor lunch och liten middag. Om jag inte tärnar på kvällen då måste jag äta lite mer.

Jag vill som sagt inte sätta några sjuka mål för mig själv. Men vet hur jag vill se ut och det är ett par kilo lättare med lite mer muskler. Så blir stenhård träning nu fram över.
Pendlar idag mellan 63 -65 kilo. Är 173 lång och har väl lite muskler på det ! Mitt mål är att väga 60kg till sommaren. Vilket jag tycker är en väldigt rimlig summa utan att behöva "banta". Självklart kan jag gå ner mycket mer mycket fortare, men som sagt, vill gå ner sunt! Sen har jag ju börjat med träningen nu vilket gör att man i början kanske ökar lite i vikt då muskler väger mer än fett.
Men men !!

Vet att det är många i min familj/släkt som läser min blogg och kanske kommer störa sig lite på detta. Men vill faktiskt skriva lite mer om min träning då detta nu kommer bli en stor del av min vardag. Så, kommer uppdatera de som är intresserade av min träning och så samtigt som jag skirver om resten av mitt liv. Hoppas det är okej för er ;) !!

Nu ska jag sätta mig och titta på en film och dricka lite Sprite zero :)


Kommentarer
Postat av: ♥ KHANGKHENG´S

Hejsan! Jag är med i en tävling där man kan vinna en Webcam eller en rosa dildo, och självklart vill jag vinna dildon.. Så jag undrar ifall du skulle vilja vara snäll att rösta på mig här: http://kmill.blogg.se/2011/february/vinnarna-av-tavlingen.html?_tmp=70e50128f8de024c2d2f1d894cbe2eef54e1fb6f , skulle vara jätte snällt.

Och jag ber så mycket om ursäkt ifall du inte vill ha såna här kommentarer.

Kram ! <3

2011-02-09 @ 23:23:08
URL: http://khangkhengs.blogg.se/
Postat av: ameena - skånes största blogg

alla människor borde banta . men fattar inte hur folk orkar hålla på med massa olika dieter hela tiden . bara sluta är istället !

2011-02-10 @ 09:27:15
URL: http://ameeena.blogg.se/
Postat av: Denise 21 mamma till Kevin 5

Men hjärtat. Kommer inte du gå av om du ska sluta upp att äta? :)



Du som redan är och alltid varit som en sparris (okokt såklart, för sladdrig är du inte) :)



Puss!

2011-02-10 @ 12:02:04
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0