Lördag för en drottning

Hallå hallå.
Nu sitter jag här, hemma hos min syster och är barnvakt :)
Flickebarnet somnade för en stund sedan så då passar jag på att sätta mig vid datorn en stund !
Systerdottern fyller ju hela 1 år idag så hade med mig en present, en klänning och två par strumpor :D

I morse gick jag upp vid 11 och åt frukost. Blev havregrynsgröt men lite blåbärssylt och ett glas juice, gröten är bara på ca 100kcal. Beror så klart på hur mycket man tar. Jag tog ungefär en halv portion. En portion ligger på ca 170kcal. Jucien jag tog blev även det strax under 100kcal(brukar räkna lite högre) så frukosten blev runt 200 kcal.
Sen blev det en sallad nu till middag. Hade avokado, fetaost, salami, isberssallad,gurka och paprika i. Kan tänka mig att den låg på max 600kcal då jag varken hade sås eller bröd.

Dock åt jag av min systers hemmagjordamini semlor idag vilket nog måste legat på en 300-400kcal de med.
Så en så länge ligger jag på 1200kcal idag, ungefär ! Helt okej måste jag erkänna !!

Blir till att sova kvar här i natt och så fort syster och svåger kommit hem eller vaknat ( beroende på hur de gör ) så ska jag åka hem för träning och mys med Micke!

Nu ska jag titta lite på tv och dricka te!

Bye

Kommentarer
Postat av: Therese Lagerman

Hej Natalie!

Jag skräms lite av hur lite du faktiskt äter -om jag nu får lägga mig i.Jag som personlig tränare brukar rekomendera ett kalorisnitt på en tjej som tränar på ca 1300 kcal.Frukosten ska bestå av stadig frukost på ex gröt ,mjölk ,sylt ,1 glas juice el.en apelsin , 1 smörgås grov med skinka .Totalt 300 kcl .Sedan ska man äta eft 3 tim.mellanmål o sen fortätta äta var 3.e timme.

Äter du bara en gång per dag så förbränner kroppen ej fett utan muskler istället och vad som händer är att man blir lös i kroppen istället för fast.Hjärnan säger till kroppen att det är svält .

Kram o hojta till om du behöver hjäölp med träning o kost.Therese

2011-02-17 @ 21:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0