There was a girl !

Blåsten slet tag i hennes hår och en kall stråle av höstvind gled ner längst hennes rygg. Hon rös till, drog upp luvan mot öronen och huttrade lite svagt. Solen hade precis börjat gå ner så himlen lyste röd. En varm, behaglig känsla fyllde hennes kropp då tåget gled in. "Bara 1h30m kvar" tänkte hon.
Tåget var inte mycket varmare än perongen så hon kurade ner sig lite i sin vinterjacka och ringde en vän.
Samma vän som hon nu var påväg till.
" Jag är framme klockan 8" och äventyret var igång !!!


Jag landade i nynäs strax efter 8 i tisdags kväll. Var tvungen att byta till buss i Ösmo då tåget skulle vända pga en olycka. Ovanligt !! När jag väl kom ner till nynäs så åkte inte bussen som den brukar, han åkte raka vägen ner till stationen. Flera av passagerarna frågade om han skulle åka förbi de andra hållplatserna. Jag tyckte han gav olika svar till alla, så blev osäker och klev av. Orkade inte hamna i Ösmo igen. Ringde till Elin och hon övertalade sin far att komma och hämta mig i centrum. Tack Anders !! :)

När jag kom hem till Elin stod maten på bordet, hamburgare och pommes. MUMS !!!! ^^ Vi åt lite snabbt och begav oss sedan till rummet för lite gos framför tven och datorn. Elin var snäll och gjorde iordning lite morötter med dipp som vi snaskade på framför Paradis Hotel. Våran gamla klasskompis Andreas är ju med så nu är man ju TVUNGEN att titta ;)
Vi somnade väl runt halv ett skulle jag tro.  På morgonen kilade E iväg till tandläkaren, men hon var snabbt tillbaka. 5 minuter tog själva behandligen, men stackarn var tvungen att betala 690 kr . hehe ... Ska man kanske bli tandläkare ?  ! ;)
Efter tandis kom hon hem så gick vi en prommis till Estö för lite lunch följt av ett par ärenden i centrum och sedan fika hemma hos min kusin Linda och hennes dotter Joline. Jätte mys att hinna träffa dom också då det var fruktansvärt länge sen sist !
Vi var där ett par timmar och gick sedan en promenad hem till Elin igen. Där fastnade vi framför tven en stund och sedan var det dags för mig att gefaren hemmot ...

Väl hemma blev det film mys med lite gott till .. Somnade rätt tidigt!
Idag har jag varit hos min cotch, promenerat i 2h30min, lyckats få i mig nästan en hel pizza, brownees och cola samt skrivigt ett personligt brev till ett jobb jag ska söka, ett jag jag VERKLIGEN vill ha ;)
Känner mig väldigt nöjd med denna dag, förutom ätar biten. Haha, har nog skutton lite halsbränna ^^ Nej, nästa gång blir det antingen eller, inte båda pizza och feta stora chokladkakor :)

Nu ska jag kika på film med Bambi.

Kramkalas !!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0