Tänk till !!

Har ni tänkt på hur många människor man träffar som säger att dom mår dåligt och är "olyckliga"? Väldigt många enligt mig i alla fall, och om dom inte säger att dom är olyckliga så klagar dom på hela den värld dom lever i. Jag kan väldigt ofta klaga över mitt jobb, och vist har jag som alla andra problem som man vill prata om. 
Därför undrar jag, hur olyckliga är folk egentligen? För sakerna dom klagar över är sådana petitesser. Det känns så fånigt att göra folk klaga på skit saker, låter sig själva gå under för ingenting.

Jag har sett människor bete sig så här och lagt extra mycket märke till det på senaste tiden. Så nu har jag bestämt mig för att inte låta som dom, inte låta småsaker irritera mig, vara lycklig till fullo !
Man mår så mycket bättre av att vara glad, så istället för att fejka att man är glad så kan man lika gärna ta itu med de som gör en olycklig och må bättre... 

Det är jobbigare att gå och må dåligt än att ta sig i kragen och göra något åt problemen !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0