And it was

Huvudet snurrar och kroppen skriker. Nej, jag är inte ful! Bara mycket att tänka på.
Stämningen på jobbet har blivigt för påfrestande. Är det inte bråk så är det iskallt.
Jag försöker prata med min chef, göra allt för att han ska bli nöjd. Men han letar fel i allt. Och hittar han det inte i mig så kommer han till mig och klagar på någon annan.
Nu har våran ena servitris fått sparken, pga slarv enligt min chef. Så nu är vi för några på jobbet igen.

Jag kan inte jobba på en arbetsplats där min egen chef inte kommuniserar med mig. När han inte ger oss några rättigheter, men kräver skyldigheter. Tydligen så kan han sparka någon hur som helst, ingen uppsägningstid. Men om man vill säga upp sig så lovar jag att han kommer vilja kräva att man jobbar längre. Och om inte så kommer han ta illa upp över att man säger upp sig och därför inte få några bra "betyg" där ifrån.

Så jag ha kommit till det stadiet att jag känner, "whats the point"? Vad jag än gör så blir han missnöjd, inget duger för honom. Inte lyssnar han heller när man försöker prata med honom om stämmningen på jobbet. Nej nej!

Aja, jag får stå ut ett tag till. Men det är inte värt det, tycker sååå mycket om själva jobbet. Men inte min arbetsplats !!! Om någon har något tips på jobb så skriv gärna en rad ...

Annars är allt bra. Livet leker på som vanligt. Sjukdommar kommer, sjukdommar går. Umgås med vänner, festat någon gång då och då, och en massa mys med älsklingen så klart :)

Snart ska min älskade syster som sagt var få en bebbe. Ska försöka träffa henne lite nu innan barnet kommer. Hon är ledig nu så någon dag ska vi nog kunna ses.
Vem vet, min chef kanske får ett ryck och sparkar mig med, så oförutsägbar och kort stubin som han här, och då kan vi umgås hela tiden ;) hehe !!

Idag är det förresten Mickes brors födelsedag.
Grattis Daniel !!! ^^

Hade varit där, men eftersom jag är dålig så blev det soffan och en massa film för mig ikväll.

Nu ska jag ta och sova lite mera.
Hoppas ni andra har en super bra lördag kväll/ natt !!


Kommentarer
Postat av: Linda

Passa dig för att skriva saker om din arbetsplats/arbetsgivare i din blogg. Att "smutskasta" sin arbetsplats/arbetsgivare på forum som exempelvis en blogg räknas som ett giltigt skäl för uppsägning av en anställd!

2010-02-03 @ 21:52:56
URL: http://lindakonno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0