Nu ni !

Helgen började med bråk. Dom som hyrde våran lägenhet krånglade en massa med tillbaka lämningen av nycklar. Men tillslut kom vi fram till en lösning. Annars var helgen bra men idag har det varit förjävligt, åter igen pga våra hyresgäster.

Lördagen blev riktigt lycket. Gick jätte bra på jobbet och Mary var sjuuuuk snäll som tog min tid på söndagen så jag skulle kunna åka ner till nynäs, underbara människa. Efter jobbet åkte jag direkt till Krigslida när jag mötte upp bland annat Jessica ,Elin och Linda på en hemma fest. Som faktiskt visade sig vara en 20års fest. Riktigt kul, träffade massa trevliga människor och fick i mig en del dricka. Efter det gick resan till Telegrafen där jag träffade familjen Rosborg. Festade med dom hela natten och sov sedan hos Sara efter att ha blivigt dissad av Elin, BLÄ PÅ DIG ELIN ! ;)

Söndagen spenderade jag mest i Saras soffa, BAKIS. Haha, snackade lite skit och njöt mest av Saras närvara. Saknar den kvinnan så ruggit mycket. Sen åkte jag och mött Micke som varit på kryssning, åt lite inne i stan och sen åkte vi hem. Allt kändes riktigt bra och vi båda hade haft en bra helg  =)

Måndag, the day of hell ! Blir så trött och irriterad på människor. Dom som hyrde lägenheten av oss flyttade ut i helgen. Så i dag åkte jag och Micke dit för att se hur det såg ut.  Idioterna hade inte städat ett PISS. Det var skit överallt, damm och grus under soffan och bakom tvbänken. Hittade även en strumpa och en toarulle under soffan. I kylen var det något brunt klägg överallt, spisen var svart av smuts och det var fett fläckar på hela ugnen. I slasken låg det till och med MATRESTER, whata fuck? ... Blir så jävla less. Har bråkat med dom hela dagen, vissa saker bad dom om ursäkt för, och tack för det, men dom fortsatte att försöka slingra sig och komma med de mest idiotiska bortförklaringarna.

- Men varför damsög ni inte alls?
- För eran damsugare som ni lämnade kvar fungerade inte.
- Så ni har inte städat under hela tiden ni bott där menar du?
- Jo det har vi, men hur skulle jag veta att den inte skulle funka den dagen vi flyttar ut och tänkt städa?
- Bara för att in förstör våran damsugare så betyder inte det att ni inte ska städa efter er. Det är inte okej att läman en lägenhet så där.

Så jävla kocko de människorna. Riktigt skönt att bli av med dom och tror dom känner samma sak om oss.

Jag känner mig inte bara irriterad som "hyresvärd" utan även som vän/kollega eftersom hon som hyrde den av oss var en gamal arbets kamrat till mig .
Dagen blev ialla fall räddad av våran granne och vän Paula. Hon kom ner och hjälpte oss städa lite och lånade sin damsugare till oss och gud vet vad. Sen så visade det sig att idioterna även fått med sig vårat modem och digtalbox. Så vi ringde dom och vid 7 skulle ena komma över med sakerna till Paula eftersom vi inte var där då . Och vad gör då inte våran lilla skyddsängel från våningen åvan ( Paula) jo hon ställer faktiskt våran hyresgäst mot väggen och frågar vad hon håller på med egentligen, en riktigt utskällning blev det och efter detta så fick vi ett sms där dom bad om ursäkt för vissa saker och senare ett samtal där det bråkades lite till men sen blev det bra. Så i morgon ska dom komma dit och städa. Tur för dom !! ..

Så nu ska det nog bli lite renovering i lägenheten innan vi flyttar in igen. Ska bli riktigt skönt faktiskt.

Jaja, nu ska jag plocka lite här hemma och sen äta lite mackor med pojken :)

Här är bilder på hur det såg ut !!!!
       

Blir så less!


På återseende !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0