The fakt about melife!

Som väldigt många andra så har även jag förändrats med åren. Man blir äldre och förhoppningsvis klokare. Jag tycker bättre och bättre om mig själv för varje dag. Blir mer och mer självsäker och vågar stå på mig.
Jag har alltid varit en väääääääldigt svartsjuk person, men även det har minskar märkvärdigt. Visst kan jag fortfarande känna mig svartsjuk ibland, men jag har lärt mig att kontrolera det, vilket är skönt både för mig och min omgivning.
Jag hoppas bara att det inte blir för mycket åt andra hållet.


Har inte varit någon ängel i mitt liv, men har alltid velat alla väl och alltid försökt vara rättvis och snäll. Behandla andra som du vill bli behandlad själv. Men har tagit för mycket skit för länge, och nu är det nog. Borde kanske gjort en större sak av det innan. Men det är inte som om jag inte sagt något alls. På pekar alltid vad som stör mig eller gör mig ledsen. "Folk" har bara valt att ignorera det, och nu har jag fått nog. Det är inte värt min energi. Jag har viktigare saker att tänka på, och är trött på att få en kniv i ryggen eller ett slag i magen.


Snurrar mycket i huvudet, och undrar om jag gör rätt. Men den känslan har man nog alltid. Finns ju faktist inte något som är rätt och fel, inte svart och vitt. Även om jag vill tro det ! Något som känns rätt för mig kanske känns jätte fel för någon annan. Men det är bara något man måste acceptera, även jag. Hoppas att jag i slutenden är samma glada person, bara lite mer självsäker och oberoende.

Kommentarer
Postat av: Liza

Taskig uppdatering gumman! ;) hur gick det igår blev det något hopp? Puss

2009-08-13 @ 08:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0