Söndags lugn!

Har upprepade gånger tänkt uppdatera min blogg men glöms alltid bort eller så kommer något i vägen :P Men men. En liten uppdatering över veckan då !

I Torsdag så köpte jag gym/simkort på Jakobsbergs simhall, som planerat. Jag och Micke tränade i ca 45 minuter och efter det simmade vi i ungefär 30 minuter. Tränade axlar och rygg. Jäkligt jobbigt att simma efter man tränat axlar. Kör med lite tyngre vikter nu än jag brukar då jag ska bygga muskler relativt fort. Annars brukar jag köra mer uthållighet och lite extra tyngd ibland.Nu är det  tvärtt om ;) Ialla fall när jag är på gymmet. 

På Fredagen vad Erica och hennes syster hemma hos mig på middag. Hade super mysigt. Satt och pratade en massa och kollade på tapetproverna vi fått hem nu. 
Just precis. För i veckan börjar det tapetseras om här hemma :D SÅÅÅÅÅÅ awesome. !! Ni får se bilder när det är klart :D

Igår blev en riktig mys dag. Gjorde iordning en ordentlig frukost, ägg, bröd, philiadelphia i två olika smaker, ost, och en varsin bulle ;) Hade min " äta vad jag vill dag" igår så lyxade till det lite. Efter det blev de lite plock och städ här hemma, följt av en promenad och pantning av burkar ;) 
Promenaden varade väl i si så där en timme. 
Påkvällen blev det lite film om glass ^^ Men innan det blev det såklart middag , vilket bestod av :

Stekt fläskytterfile
Hemmagjord klyftpotatis
Fetaostsås ,gjord på turkisk youghurt och fetaost
En stekt "röra" gjord på lök,färska champinjoner,hackad chili och lite kryddor.

Blev en väldigt lyckad middag tyckte nog bode jag och Micke ;) Detta är en typisk maträtt jag kommer äta i fortsättningen. Minus potatisen. :P

Strax bär det av på en promenad med Micke.Ska gå förbi affären på hemvägen och handla hem lite saker till middasgen ikväll. Vad vi ska äta har jag ingen aning om :P Igår var Micke sugen på att äta pizza så vi får se. Blir väl en sallad för mig då ;) 

Annars blir det en lugn dag. Ska lägga upp ett träningsprogram för hemmet tillsammans med Micke, med hjälp av Dolf Lundgren bok ;) Haha.. Micke fick den i julklapp och fanns en del bra tips där på träning i hemmet. Så idag ska vi fixa och trixa lite med det :) 
Ska även skriva upp ett "matschema". Först hade jag tänkt skriva exakt vad jag ska äta till varje måltid i en vecka men bestämde mig för att skriva olika förslag för frukost, lunch och middag. Sen så kan jag välja något av dom beroende på hur mycket tid jag har samt vad jag är sugen på. 
Detta underlättar när jag ska handla hem mat. För då handlar jag hem saker till alla maträtterna så kan jag bestämma lite dag för dag vad jag/vi vill ha :) 

Nej, nu ska jag ta en snabbdusch och sedan ut och gå.

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Erica Kring

Ja, det var verkligen mysigt i fredags! Kul att se hur ni bor också tycker jag! Nu var det MIN tur! Du får ju jämt se hur jag bor... Orättvis fördelning tycker jag! Hahaha! :-D

Puss

2012-01-22 @ 21:57:33
URL: http://krings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0